Puhelin:  045 110 9369

Sähköposti:ratsastuskeskusmerlitz@gmail.com

Esittely

TOIMINTA

Salon Ratsastuskeskus Merlitzin toiminnasta vastaavat pitkään ratsastuskoulutoiminnassa mukana olleet Eliisa Merivirta ja Elena Merivirta. Toimintamme alkoi jo vuonna 2005 Salon Anisten tallilla. Vuonna 2013 hevosemme muuttivat Muurlan Pullolan kylässä sijaitsevaan vastavalmistuneeseen talliin ja pääsimme käynnistämään toiminnan ajanmukaisissa tiloissa. Rauhallinen maalaismiljöö tarjoaa viihtyisät puitteet niin ratsastuskoulullemme kuin valmennus- ja kilpailutoiminnalle. Ratsastuskoulutoiminnan ohella järjestämme täysipainoisesti maasto- ja vaellusratsastusta sekä ratsastusleiritoimintaa. Järjestämme myös yritys- ja yksityisasiakkaille sekä erityisryhmille räätälöityä elämys- ja ratsastustoimintaa. Ratsastustunteja tarjoamme kaiken ikäisille ja tasoisille harrastajille pienryhmissä kuutena päivänä viikossa maanantaista lauantaihin. Lauantain minikursseilla perheen pienimmillä on mahdollisuus talutusratsastukseen.

Salo Riding Club, jonka kotitallina toimimme, järjestää tallillamme este- ja kouluratsastusvalmennuksia jäsenilleen ja ulkopuolisille ratsukoille.

TALLI

Loppukesästä 2013 valmistuneessa tallirakennuksessa on 36 avaraa karsinapaikkaa. Ratsastuskoulun käytössä näistä on tällä hetkellä 13 karsinaa. Tallirakennuksessa on kaksi käytävää, joissa molemmissa on hevosten pesukarsina ja hoitopaikka. Erillisessä vanhassa tallirakennuksessa on 5 karsinapaikkaa, joista yksi on varsomiskarsina. Parakkitalleissa on lisäksi vielä neljä karsinapaikkaa.

Tallirakennuksessa on lisäksi satulahuone, wc ja suihkutilat. Tallin yhteydessä on viihtyisä itsepalvelukahvio, jossa nuorten ratsastajien vanhemmat voivat odotella ratsastustunnin ajan. Kahvio on tietenkin myös ratsastajien käytössä.

Joulukuussa 2013 valmistunut maneesirakennus on kooltaan 80 x 24 metriä. Hiekkapohjainen ulkokenttämme on mitoiltaan 100 x 60 metriä. Tallimme monipuolisesta estekalustosta rakentaa tarvittaessa isonkin esteradan. Hevosemme ulkoilevat pääosin hiekkapohjaisissa tarhoissa.

Tarjoamme myös tallipaikkoja yksityisille hevosille täysihoidolla. Lisätietoja tallipaikoista voi kysyä Eliisalta 045 1109369. Tallimme tarjoaa viihtyisän ja rauhallisen talliympäristön sekä monipuoliset opetus- ja valmentautumismahdollisuudet harraste- ja kilparatsastajille.

Ratsastuskoulumme henkilökunta koostuu kokeneesta ja osaavasta tiimistä

• Eliisa Merivirta, 045 110 9369
  • Elena Merivirta, 045 123 1691

Ratsastuskoulun tunneista voi kysyä suoraan kyseisen päivän opettajalta. Maanantain tunneista kyselyt Elenalle, tiistaista ja lauantaista Eliisalle. Keskiviikon ja torstain tunneista sekä lauantain minikursseista voi kysellä Elenalta. Sunnuntain tunneista Sandralta puh. 045 802 7727. Vaelluksista, leireistä ja erityisryhmien tunneista kyselyt Eliisalle.

Puhelin:045 110 9369
Sähköposti: ratsastuskeskusmerlitz@gmail.com